divendres, 26 d’agost de 2011

De prohibicions desaforades i signes esperançadors de canvi

Prenc part del títol de l'entrada d'un bloc que acabo de descobrir i que, com tot descobriment, ha tingut una part de casualitat i una altra de feina metòdica, continuada i persistent.

L'autora és Marc Camacho, professora de tecnologia educativa a la Universitat Rovira i Virgili. A la seva entrada qualifica la prohibició dels mòbils als centres educatius de "desaforada" i exposa el valor i les possibilitats del mòbil com a eina educativa.

M'ha fet pensar en la igualment desaforada prohibició de la connexió a facebook a l'INS Les Termes. Ahir em va trobar a mi la creadora d'una pàgina de facebook sobre xarxes socials a l'escola a partir d'una altra pàgina per docents.

I no és que vulgui de totes totes fer servir el mòbil i facebook a totes les classes. El meu afany és experimentador i de millora, però sobretot és contrari a les prohibicions de tot el que és objecte d'educació i possibilitat per a l'aprenentatge.

Es tracta d'educar o de trobar-se els alumnes ensinistrats per a continuar transmetent a les seves buides ments els continguts que dictaminem han de saber de memòria?

Per cert, fins ara la prohibició no ha arribat a twitter ni a cap altre... Aquí recullo les possibles eines per a un entorn personal d'aprenentatge (PLE) que he trobat a un altre bloc  a títol merament informatiu.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada