dissabte, 25 de maig del 2013

Educació no és involució

Darrerament porto aquí les paraules d'altres, bastant més savis que jo, que no ho sóc gens. M'agradaria enviar-les a un professor de tecnologia que escrivia en el seu blog que alguns col.lectius ens queixem de la LOMCE per simples interessos corporativistes. No dic que no, però alguns no només. 

Aquest professor és, d'altra banda, un bon professor en molts aspectes i sovint miro el seu blog perquè descobreix alguna eina que em serveix per vehicular algunes de les idees que tinc. S'equivoca, però, pel que fa a l'enfocament educatiu al meu modest parer i el d'alguns més, com els que porto aquí perquè em facin companyia. 

Potser fins i tot hi haurà esperança encara, malgrat els vents d'indiferència que corren per aquí. 

Aquestes són algunes de les idees de Federico Mayor Zaragoza a una entrevista



Tendría que haber más filosofía, más enseñanzas artísticas. ¿Qué es lo que distingue a cada persona? La capacidad de pensar, de reflexionar, de imaginar, de inventar, de crear. Lo que no podemos hacer es eliminar todo esto. (...)
Educación no es saber más inglés o más matemáticas. Educación es lo que dice la Unesco, una definición que además está muy en la línea de la que dio Francisco Giner de los Ríos hace un siglo: "Educar es dirigir la propia vida".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada