dimecres, 21 d’agost del 2013

Els més influents

Sempre és interessant tenir informació del món extern al propi planeta, a la pròpia nau. Això fa necessari navegar amb el meu particular i modest Enterprise per l'espai internàutic. Recentment he rebut una comunicació que m'informa de que els filòsofs han estat desbancats pels economistes i actualment són aquests els pensadors més influents. Ja em sembla bé que l'etiqueta de pensador no s'identifiqui amb la de filòsof, i tampoc no m'importa gaire si són pensadors els economistes i no tecnòcrates, com despectivament he sentit que algú - de filosofia, per cert- els qualificava. Els economistes guanyen influència en l'àmbit intel.lectual. Sembla un aspecte més del diagnòstic que podem fer sobre la pèrdua de pes de la filosofia, i que potser es troba en el fonament de la reducció de la seva presència obligatòria en el batxillerat. Potser no passaria si es valorés el caràcter instrumental d'aquesta, cosa que exigeix tenir una concepció correcta del que això vol dir, com asenyalava J.R. en un missatge recent a filolist, la llista de correu de professorat de filosofia de  Catalunya i no només. 

Els pensadors més influents han estat recollits en aquest núvol i l'article es pot llegir aquí. Confesso obertament i tranquil.la la meva ignorància de la majoria, per no dir de tots, i se m'acut que és una prova més del sostre de vidre per a les dones, doncs només hi ha una entre ells, aish. 


Vull acabar aquesta entrada apuntant que la influència té en comú haver escrit un llibre i que aquest hagi provocat debat. Molt filosòfic, vaja, malgrat el que semblin alguns intercanvis pretesament filosòfics. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada